Rekrytointi: RevOps-strategi
Revory on Revenue Operations (RevOps) toimintamalliin erikoistunut asiantuntijatoimisto, joka auttaa yrityksiä viemään liiketoimintansa seuraavalle tasolle yhdistämällä myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun prosessit, teknologiat ja datan.
Nopeasti kasvava startup oli uuden haasteen äärellä: tarvittiin kokenut RevOps-strategi vastaamaan asiakasprojekteista ja tukemaan yrityksen kasvua. Kiireinen startup-arki asetti kuitenkin haasteita rekrytointiprosessin toteuttamiselle ja siksi Revory päätti ottaa apuun Notarecin asiantuntijan.
Hakijamäärä ja -laatu: Revory sai yli 60 hakemusta, joista suuri osa oli alan todellisia huippuosaajia. Ehdokkaiden korkea laatu ylitti odotukset.
Aikasäästö: Revoryn tiimin aikaa säästyi merkittävästi, kun Notarec hoiti kaiken rekrytointiprosessiin liittyvän. Tämä mahdollisti keskittymisen myynti- sekä laskutettavaan asiakastyöhön.
Hakijakokemus: Notarec piti hakijat jatkuvasti ajantasalla rekrytointiprosessin etenemisestä. Revory sai erinomaista palautetta hakijoilta sujuvasta ja selkeästi viestitystä prosessista.
Läpinäkyvyys ja turvallisuus rekrytoinnissa: Pienellä yrityksellä ei ole omaa rekrytointijärjestelmää, joten Notarec rakensi asiakkaalle pääsyn rekrytointijärjestelmäänsä.
RevOps-strategiatoimisto Revory oli uuden haasteen edessä – tarvittiin kaupallisen johtamisen huippuosaaja, jolla on vankkaa kokemusta myös moderneista teknologioista sekä myynnin ja markkinoinnin hands-on-tekemisestä. Tällaisen kaupallisen moniosaajan löytäminen ei ole helppoa. Haussa oli siis Suomen ensimmäinen RevOps-strategi, joka tulisi auttamaan Revoryn B2B-yritysasiakkaita ottamaan haltuun koko kaupallisen kokonaisuuden johtamisen.
Revoryn founder Kati Huusko-Viikilä, oli aiempien palkkajohtaja-positioidensa kautta jo kokenut rekrytoija. Siksi Kati myös tiesi, kuinka paljon aikaa ja resursseja laadukas rekrytointiprosessi vaatii.
"Katsoin mun kalenteria ja ajattelin, että rekrytointi ja hakijaviestintä vie valtavasti aikaa, joka on pois yrityksen kehittämisestä, myynnistä tai laskutettavasta asiakastyöstä. Revorylle on kuitenkin hitokseen tärkeää, että rekrytointi, hakijaviestintä ja prosessin hallinta hoidetaan viimeisen päälle hyvin. En olisi ehtinyt itse. Siksi otin mukaan ammattilaisen."
- Kati Huusko-Viikilä, Founder
Kati halusi rekrytointiin järjestelmällisyyttä, selkeän näkymän koko talentpooliin sekä prosessiin ja varmuuden siitä, että hakijaviestintä hoidetaan ammattimaisesti ja ripeästi. Siksi hän päätti ottaa mukaan ammattilaisen, jotta voisi varmistaa rekrytointiprosessin sujuvuuden ilman, että se vie liikaa aikaa kiireisestä arjesta.
Notarec valittiin kumppaniksi, koska meidän lähestymistapa rekrytointiin vastasi Revoryn tarpeita. Yhteistyö startattiin ripeästi, ja Notarec otti vastuun prosessin hallinnasta alusta alkaen. Yhteistyö sujui saumattomasti, sillä Notarecin kokenut rekrytointiasiantuntija ymmärsi nopeasti Revoryn liiketoiminnan erityispiirteet ja kulttuurin. Hakijaviestintä hoidettiin ammattimaisesti ja nopeasti, mikä varmisti, että hakijoille jäi hyvä kokemus koko prosessista.
Revoryn näkökulmasta Notarecin tarjoama rekrytointijärjestelmä oli korvaamaton työkalu, joka toi läpinäkyvyyttä ja auttoi seuraamaan prosessin etenemistä reaaliaikaisesti. Revory pystyi luottamaan siihen, että kaikki eteni suunnitelmien mukaisesti, ilman että piti varmistella, että onhan asiat hoidossa.
Kati kuvailee yhteistyötä Notarecin kanssa mutkattomaksi ja tehokkaaksi. Hän korostaa, kuinka tärkeää oli löytää kumppani, joka ei ainoastaan tuonut prosessiin tehokkuutta, vaan myös ymmärsi Revoryn rekrytoinnin tarpeet ja tavoitteet.
Revory antaa erityistä kiitosta Notarecin avoimuudelle, tehokkuudelle ja erinomaiselle viestinnälle sekä asiakkaan että hakijoiden suuntaan. Hakijoilta oli tullut prosessista myös paljon hyvää palautetta.